Assassin's Creed I

2011.03.06. 16:03

Készítette: Ubisoft Montreal
Kiadta: Ubisoft

Múlthét szombaton a Tesóban jártam, ahol, 2990 Ft-ért, nem akartam ott hagyni. Megvettem, felraktam, nézzük mi lett belőle...

A játék két idősíkon fut. Az egyik, a jövőben (évszámot nem tudok :S), ahol egy Desmond Miles nevű sráccal vagyunk. Az alapötlet az, hogy az elődeink összes emléke eltárolódik a genetikai állományunkban, ezen belül is a DNS-ben, Egy bizonyos cégnél, az Abstergo-nál vagyunk, mint kísérleti alany. A kísérletünket egy Warren Vidic nevű doktor vezeti és segítője Lucy Stilman. Van egy gép, az Animus, ami képes előhozni ezeket az emlékeket. Egy bizonyos emléket keresnek de mint játékoknál megszokhattuk, ezt közvetlenül nem lehet elérni. Ez az emlék a 7-es Memória Blokk. Mi az elsőben kezdünk és így máris jöhet a múltbeli szakasz...

Krisztus után 1191-ben vagyunk, a 3. keresztes hadjárat kellős közepén. Altair (aki a mi elődünk) az Orgyilkos Szövetség tagja (szerintem jobban hangzik, mint a Bérgyilkos Hitvallás) elhibázza az általunk már ismert első küldetését, ezért csúnyán lefokozzák. Itt indul az igazi játék. Először a saját városunkban Masyaf-ban tevékenykedünk. Innen kell majd továbbmennünk először Damaszkuszba. Ezután következik Acre és Jeruzsálem, válaszható sorrenddel. Mindegyik város három negyedből, inkább harmadból, áll. A szegény, a jómódú és a gazdag negyedből (harmadból). A városokba többször is visszatérünk. Teljes egészében, egy-egy várost a harmadik visszatérésünkkor láthatunk, ugyanis, a város különböző negyedei (harmadai), csak idővel "jutnak eszünkbe". Ezt úgy kell érteni, hogy amíg a történetben nem járunk ott, addig a város részei az emlékek homályába vesznek és egy kék, nevezzük feledés falnak, akadály az utunkba áll.

Egy egy városrészben, az aktuális küldetésünket mindig a helyi Bérgyilkos "Iroda" vezetőjétől kapjuk meg. Ahhoz, hogy ezeket el tudjuk végezni, információt kell szereznünk, amit küldetésekkel érhetünk el. Vannak zsebtolvaj küldetések (pickpocket) ahol ki kell rabolni valakit. Vallatások (interrogation), ahol értelemszerűen többé-kevésbé finom módszerekkel ki kell szedni valakiből a számunkra szükséges infót. Beszélgetés elcsípések (eavesdropping), ahol hallgatózni kell. Informátor fedezése (informer escort challenge), ahol el kell kísérni, általában ki az adott városból, anélkül, hogy megölnék. Tető kihívás (informer rooftop challenge), ahol el kell jutni egy másik informátorhoz, értelemszerűen a tetőn való közlekedéssel. Az orgyilkos küldetések (informer assassination challenge), ahol x célpontot kell csendesen megölnünk y idő alatt. Végül de nem utolsó sorban a zászló gyűjtések (infomer flag challenge), ahol össze kell szednünk néhány zászlót. Természetesen időre megy, DE a Ubisoft volt kedves egy útvonalra tenni őket, szóval nagy-nagy pirospont. Ha eleget megcsináltunk ezekből, akkor kezdhetjük a fő küldetést (amit a helyi vezetőtől kaptunk).

Mellékküldetések a városban, a kilátó ponttok (viewpoint-ok) megmászása és az onnan való körbenézés, valamint a civilek kiszabadítása (save civilian). Itt ha megmentünk egy civilt a katonáktól, akik éppen "labdáznak" velük, attól függően milyen embert mentettünk meg, vigilantokat vagy blendereket kapunk. Előbbiek lefogják a katonákat, így könnyebb dolgunk van, utóbbiak mozgó, vagy álló, búvóhelyek. Egyébként ahhoz, hogy a katonák ne támadjanak meg mi magunk is blendelhetünk. Lovon ugyan ez. Változik, hogy melyik városban, melyik városrészben hány kilátópont, illetve civil megmentés van.

A fő küldetésekről átlagban elmondható, hogy előttük nem árt egy kicsit irtani a katonákat, illetve, hogy mindig beszélgetéssel végződnek. Igyekezzünk csendben végigvinni a küldetéseket mert ha nem, akkor az egész város a nyomunkban lesz és van hogy nehéz lerázni az üldözőket. Sajnos ez szükségszerű, mert csak úgy mehetünk vissza az "Irodába", hogy ha úgynevezett, Anonymus, státuszban vagyunk. Ha elvégzünk egy főküldetést, vissza kell térnünk Masyafba, a mesterünkhöz, Al Mulaimhoz, akivel diskurálunk egy kicsit majd kapunk valami újdonságot, vagy fegyvert vagy képességet. Ezután gyakorolhatunk/gyakorolhatjuk az újonnan szerzett fegyverrel/képességet.

A városokon kívül még egy helyszín, a Kingdom (Királyság) van. Ez egy átmeneti helyszín amin keresztül eljuthatunk az adott városba/városokba. Szerencsére, azokra a helyekre ahol már jártunk, van ugrási (skipelési) lehetőségünk, így nem kell állandóan végiglovagolni a királyságot. Apropó lovaglás. Lehet lovagolni. Remekül kidolgozott a lovak texturája, a mozgásuk, minden. Sajnos ha lovon ülünk csak kardot használhatunk. Ha már kard, fegyverek.

A játékban 5 fegyverünk van. Az öklünk (ezt leginkább csak kihallgatásokkor használtam) a tőr, a dobókések, a kard és végül a kedvencem a hidden blade. Legutolsó, egy a bal alkarunkra erősített, kitolható penge. Ez az egyetlen fegyver, amit a játék elfogd csendes gyilkolási eszközként. Sajnos ha észrevettek minket, nem túl hatásos mert megfogják a támadást. A tőrrel gyors de gyenge támadásokat hajthatunk végre. A karddal kicsit lassabb de erősebb támadások és egy lassú de erős támadás hajthatók végre. Az ököllel pedig bunyózhatunk.

A támadási rendszer szintén nagyon kidolgozott. Számos fogás, támadás és ellentámadás áll rendelkezésünkre. Én leginkább az ellentámadást (counter attack) használtam. Nagyon szép mozdulatok vannak benne. Mindegyik fegyvernek más és más ellentámadása van.

SPOILER VESZÉLY!!!
(a spoileres részek pirossal írva)

 

 

Ahogy haladunk a kalanddal, fény derül egy nagy összeesküvésre, amit a templomosok követnek el. Már-már azt hisszük végre véget vetünk az egésznek mikor kiderül, hogy igazából mesterünk Al Mulaim áll mindennek a hátterében. A játék végén őt kell legyőznünk. A már megölt kilenc embert néhány próbálkozás alatt meg lehet ölni, próbáljuk counter attackal. Amikor a végén megsokszorozza magát, én azt csináltam, hogy elfutottam egy kicsit messzebb és dobókéssel ledobtam egyet-egyet. Majd végül megjelenik előttünk, itt már könnyebb dolgunk van. Igyekezzünk jól időzíteni és counter attackkal a helyére tehetjük a protkóját :) Megjegyzés: Mindig más helyen tűnik fel, meg kell keresni.

A jövőt illetően, kiderül, hogy a cég ahol vagyunk a Templomosok cége. Az Orgyilkos Szövetség megpróbál minket kiszabadítani kevés sikerrel. És valami van Lucyval is.

 

 

 

Végezetül: A játék kiváló létét csak az a tény árnyékolja be, hogy a vége iszonyatosan nehéz és mivel a városok negyedeiben (harmadaiban) jobbára ugyan azok a feladataink monotonná is válhat. Ezeket leszámítva szerintem hihetetlenül jó játék. A jövőbeli szál, másokkal ellentétben, engem nem nagyon zavart, főleg mivel ezt-azt kideríthetünk akkor amikor épp elengednek minket aludni. Érdemes megcsinálni a laboros szálat, érdekes dolgokra lehet bukkanni. Még egyszer, a játék kiváló és csak ajánlani tudom azoknak akiket érdekelnek efféle játékok.

A bejegyzés trackback címe:

https://emovies.blog.hu/api/trackback/id/tr992715629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása